Väckt alldeles för tidigt

Ett minne från Thailand och som jag också har sedan tidigare semestrar i Turkiet är böneutropen.
 
Jag blev väckt på morgonen flera gånger av ljudet (jag är inte speciellt positivt inställd till måste jag säga). Man ska ju acceptera olika kulturer och ta seden dit man kommer men just detta tycker jag faktiskt är lite konstigt.
 
Fem gånger om dagen: när ljuset går upp (05:00) och när ljuset går ner (ca 19:00) och tre gånger där i mellan hördes det.
 
Vad tycker ni?
 
/Charlotte
 
Bilden har inget med texten att göra. Men det är dessa glasögon som jag har slarvat bort. Jag blir tokig. Undrar om det är något mer som saknas?
 
 

Kommentarer:

1 Farsgubben:

Håller med om att man får ta seden dit man kommer.
Men då borde det kanske gälla samma åt andra hållet.
D.v.s muslimer kanske inte skall kunna kräva att utropen görs i Sverige.

Svar: Du har rätt, i allt. ❤️
Charlotte Karlsson

Kommentera här: