Uppfostran - rätt elller fel

Det är inte helt lätt det här med barnuppfostran. Nu är vi många här och alla har sin bild av vad som är bra uppfostran. Vad är egentigen rätt eller fel i alla situationer? Vem vet det? Inte jag. Att våra rutiner är ändrade nu när vi har besök gör det svårare att hålla de "regler" som vi brukar. Jag tänker att vi nästa vecka kommer komma in i vanliga rutiner igen och då kommer det blir lättare. Jag vill inte vara för tuff mot Thilda men jag vill inte heller ha "fri uppfostran". Jag ska försöka hålla på lugn och ro vid måltiderna och ingen ipad bland annat. Ibland släpper jag för mycket för att behålla lugn och ro. (Det är väl det som är "fri uppfostran"?!) Lite regler måste vi ha så att det blir ordning och reda.
 
Måste påpeka att det inte är någon som "lägger sig i" men förstår att det finns synpunkter. Det hade jag också haft. :)
 
Den som alltid vet vad som är rätt eller fel skulle jag vilja vara. Men rätt eller fel för mig är inte heller alltid rätt eller fel för dig. :)
 
Små barn - små bekymmer. Hur ska det bli när hon blir stor?! Jag är i alla fall Thildas bästa vän ganska ofta och det är jag himla glad för. <3
 
/C
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Cathrine:

Fina fina ni ❤️ Jag har för övrigt kommit in i ett ”kommenteramood” 🙈🤣 Tanken är inte att du behöver svara, jag passar på
när jag får möjlighet!! Det där med barnuppfostran är utan tvekan bland den största utmaningen i livet.. Jag tror dock att det är viktigt att frångå ”vardagsrutinerna”
för både vuxna och barn ibland som till exempel när man får besök eller är på semester 😊 Man lever en gång och då är der klart att man ska skämmas bort lite extra och släppa på reglerna då och då 😍 🙈

Svar: Jätte kul med kommentarer! :) <3 Lätt är det inte. Och det är alldeles för lätt att skämma bort... :) Men jag håller med dig, man lever bara en gång!
Charlotte Karlsson

Kommentera här: