Blommor

En händelserik eftermiddag.
 
Thilda och jag gick ut för att spela tennis och då var de nya grannarna på utsidan och vi gick såklart för att hälsa. Mannen är från USA och hans fru från Estland, de har två tjejer på fem respektive sju år. Tom kom ut efter en stund också och då blev han bjuden på en öl. Lite senare bjöds vi damer på vin. Wow, vilken söndag alltså. Haha, De var i alla fall väldigt trevliga och lätta att prata med. Avslappnade!
 
Thilda cyklade med tjejerna under tiden vi pratade. Helt plötsligt var klockan halv sex och vi fick skynda in för att laga middag. Tom skulle ju åka halv sju.
 
Precis när jag börjat steka köttfärsen så ringde det på dörren. Det var Agneta som kom med blommor - röda rosor. Agneta kom in och pratade lite under tiden jag lagade mat. Jätte trevligt! Blommorna är väldigt vackra!
 
Tom lämnade med chauffören strax efter halv sju och då gick Thilda och jag för att hämta ett paket. Sedan har vi städat iordning och förberett för en ny vecka. Efter det hade vi lite mys i soffan. Thilda fick lyssna på Bamse i soffan när hon var färdig för att sova. Jag gjorde samtidigt min inlämning i engelska som har deadline idag.
 
Nu ska jag ge mig på ekonomiuppgiften för att kunna skicka in den idag.
 
Sedan sängen, förhoppningsvis inte alltför sent. Men vad som är väldigt skönt är att jag sov till strax innan sju imorse.
 
Thilda är inte sugen på att gå till skolan säger hon, hoppas att det ändras till imorgon bitti. <3
 
/Charlotte

Kommentera här: