Att välja

Jag lyssnade på pod imorse - Wahlgren och Wistam. Jag reagerade på att det verkar som att de alltid vet vad de ska säga. Orden kommer liksom bara på ett enkelt och dessutom ganska bra sätt. De pratar i ett och har, vad jag skulle säga, lite av talets gåva. Min första tanke är att jag skulle vilja vara lite mer så. Men sen är min andra tanke att man ska vara den man är och uppskatta det. Jag är inte bäst på att prata men jag är bra på annat. Jag är till exempel bra på att lyssna.
 
En kompis sa följande: "jag är bra på att skriva för då kan man tänka efter. ibland om man pratar ansikte mot ansikte så blir det fel och man glömmer hälften". PRECIS så där känner jag! Det var fint att få ord på det (och veta att jag inte är ensam).
 
Nu ska jag uppskatta att jag faktiskt är en som tänker efter och inte alltid är så spontan.
 
Tänk på vad du är bra på och glöm inte att uppskatta det och klappa dig själv på axeln!
 
Vi väljer hur varje dag blir och visst blir allt roligare om man tänker, och fokuserar, mer på det som är positivt än det som är negativt.
 
/Charlotte
 
Imorse när jag kom upp undrade jag om jag glömt lampan på men det var solen. Det blir en fin dag!
 

Kommentera här: