Jag har inte hunnit/hinner inte/har inte tid

Alltså jag har funderat på det där med att tiden inte räcker till.
 
Hur hann man med innan när vi båda jobbade heltid? Det finns nog flera svar. Ett är väl att vi inte hann med. Vi lämnade Thilda tidigt och hämtade henne sent. När vi kom hem lagade vi mat och fixade hemma för att sedan göra oss iordning inför kvällen. Om inte något annat var tvunget att fixas efter jobbet. Kanske träning eller annat.
 
Nu får Thilda och jag verkligen kvalitetstid. Vi umgås på morgnarna och vi umgås från att jag hämtar henne till läggsdags. Jag lagar mat ungefär varannan dag men vi gör det lätt för oss så det tar inte så mycket tid.
 
Jag är hemma ca 08:30 och åker igen 14:40-14:50 för att hämta lilla T så det är inte "så många" timmar att spela på.
 
Jag har pluggat 100% under hösten och det har tagit mycket mer tid än jag trodde. Dessutom trodde jag att jag skulle ha mer tid på kvällarna men när jag kommer ner från Thildas läggning är klockan mellan 20:30-21:00 och då ska det som inte fixats fixas och sedan försöker jag gå och lägga mig runt 22:00 för då är jag trött.
 
Jag har tackat nej till mycket tidigare för att jag har pluggat och den enda lediga tiden har jag lagt på att ta mig till gymmet (dock max tre ggr per vecka - en bra vecka) och jag kände att snart så slutar de fråga mig om jag vill hänga på. Jag vill inte sitta här själv sen...
 
De senaste veckorna har jag försökt säga mer ja och det har varit jätte trevligt! Dock tar det tid. Haha. Idag har jag kanske haft 2h effektiv pluggtid och det räcker inte. Imorgon ska jag träffa en tjej som jag inte träffat sedan i början när vi kom hit. Hon var jätte gullig och hjälpte mig då och sedan har jag inte tagit mig tid att träffa henne... Vi ska fika och sedan ska jag äta lunch, för att sedan försöka träna och sedan hämta Thilda. Så var den dagen borta. På fredag ska jag med ett annat gäng på lunch (som jag också tackat nej till tidigare) och då går nog en stor det av dagen till det. Nästa vecka ska jag försöka att inte boka in något för då måste jag verkligen använda tiden till att plugga och förbereda inför hemresa.
 
Nu vet jag, bloggen tar också en hel del tid. Jag har suttit här sedan Thilda somnade och klockan är nu 21:40, dvs. snart läggdags. Inget pluggat. (Jag tidsinställer inlägget så det kommer först senare.)
 
Jag är väldigt tacksam så hoppas inte att ni tar det som klagomål. Jag försöker bara analysera och förstå varför jag inte hinner med. För det är allt lite lustigt. :)
 
Jag är öppen för kommentarer, feedback och kritik så kommentera gärna! Ibland kan det vara bra att få ett annat perspektiv på saker. (Jag tror inte att det beror på att jag har blivit ineffektiv då jag faktiskt än så länge har haft fullt upp. :) )
 
/Charlotte

Kommentarer:

1 Olof:

Charlott ta allt t din takt.Det behöver inte vara varje dag.Bara så roligt att höra från er alla tre.Svärfar.

Svar: Tack! Jag ska tänka på det. :) Kram <3
Charlotte Karlsson

Kommentera här: